یک پرسش

در راستای پاسخ گویی به سولات تربیتی و شبهات دینی فعالیت میکند

یک پرسش

در راستای پاسخ گویی به سولات تربیتی و شبهات دینی فعالیت میکند

می خواهم بی حجاب باشم این چه ضرری برای دیگران دارد؟


می خواهم بی حجاب باشم این چه ضرری برای دیگران دارد؟

یکی از سوالات رایجی که خانمها  در مورد حجاب می پرسند این است که اگر من بی حجاب باشم چه ضرری برای دیگران ایجاد میشود من دوست دارم این مدلی باشم شیک باشم این که بد نیست.من که قصد بدی ندارم.البته قطعا حفظ حجاب برای آقایان هم هست که آنها هم باید توجه داشته باشند.لذا پاسخ برای هر دوگروه مشترک خواهد بود.

پاسخ:

به نظر شما آیا ممکنه آدم باعث اتفاقی بشه که اصلا قصد اون کار رو نداشته؟!مثل تصادف ها و بعضی از حرف های ما که باعث دل شکستگی دیگران میشه.

  

بد حجابی دقیقا این کار رو در جامعه انجام میده.حالا ازت می  خوام که واقع بین باشی و یه کم وسیع تر نگاه کنی.

فرض کن که توی یک کارخونه 100 نفر نیروی کار باشه که 50 نفر زن و 50 نفر مرد باشن اگر قرار باشه اینجا بد پوششی رواج داشته باشه چه اتفاقی میفته؟

جواب معلومه در صدی از تمرکز نیروی کار صرف توجه به جذابیت های جنس مخالف میشه.

به نظر تو اگر محیط کار و درس و تحقیق وآزمایش و تولید محیط بدون وسوسه .دور از نگاه های آلوده و سخن های غرض آلود باشه میزان موفقیت بیشتر است یا وقتی توجه هر کسی به جنس مخالف باشه؟

اسلام می خواهد انواع لذت های جنسی چه بصری و چه لمسی چه نوع دیگر به محیط خانوادگی و کادر ازدواج قانونی اختصاص یابد.اجتماع منحصرا برای کار و فعالیت باشد بر خلاف سیستم غرب که کار و فعالیت را با لذت جویی های جنسی به هم می آمیزد.اسلام میخواهد این دو محیط را کاملا از یکدیگر تفکیک کند.

ممکن است کسی بگوید غرب با همین وضعیت از ما پیشرفته تر است.

بله از ما پیشرفته تر است اما نسبت به خودشان چی؟یعنی اگر آن میزان انرژی وتمرکز که به این دلیل از بین رفته صرف کار می شد الان پیشرفته تر میبودند ضمن اینکه عدم پیشرفت ما دلائل دیگری دارد که جای بحث آن اینجا نیست.

گاهی همین بد پوششی ها صدماتی جدی ومهم به افراد میزنه که قابل جبران نیست.

برخی از ضررها:

الف)بر هم خوردن آرامش روانی

وقتی همه با یک حالت تحریک آمیز به فضای جامعه پا می گذارند چه اتفاقی می افتد؟

ب)سست شدن بنیان خانواده

مردی که هر روز با انواع و اقسام خانوم های آرایش کرده و بی حجاب سر و کار دارد و زنی که با مرد های بی حجاب سر وکار دارد آیا در محیط خانه خودش به همسر خود توجه کافی دارد؟

ج)افزایش نا امنی وخیانت

همیشه پول و وسائل قیمتی را از دید عموم پنهان می کنیم

همین چند وقت پیش پلیس چین به بانوان توصیه کرده بود که لباس های پوشیده تر بپوشند ویا کیف یا کلاسور خودشان را مقابلشان نگه دارند تا کمتر مورد آسیب مردها قرار بگیرند

د)کم شدن ارزش واحترام زن

خبرهای زیادی در تجارت زنان و استفاده از آنان برای فروش بیشتر خوانده ایم

این جمله را از یک هنر پیشه معروف بخوانید:

من خودم را ستاره به معنای کسی که فروش یک فیلم را تضمین میکند نمیدانم. منتقدان مطبوعات و نشریات در نقد فیلم های من زیاد به  بازی هایم توجه نمی کنند. این روزها احساس بدی به من دست داده است.خیلی بد است که تماشاگران صرفا برای دیدن چهره بازیگر به سینما بیایند نه به خاطر بازی اش.(روزنامه خراسان 1380/6/26)